Somemarkkinointi on paljon muutakin kuin Instagram-tili
Onko yrityksen pakko olla somessa?
Kalenteri ratkeaa liitoksistaan ja todellinen yritystoiminta vaatii yrittäjän panoksen – onko tämän lisäksi pakko olla vielä somessa?! Ei tietenkään ole pakko. Mutta silloin on ymmärrettävä, mistä jää paitsi. Somemarkkinointi on osa nykyaikaista viestintää ja laadukkaasti hoidettuna sen hyödyt brändin rakentamisessa sekä viestinnän tuloksellisuudessa ovat kiistattomat.
Onneksi sosiaalista mediaa ei tarvitse hoitaa itse. Minulla on viiden vuoden kokemus eri alan yritysten sometilien hoidosta ja autan mielelläni myös teitä!
Laadukas some rakentaa luottamusta asiakkaan ja yrityksen välillä
Instagram, TikTok, YouTube, Facebook… Sosiaalinen media on tullut jäädäkseen. Vaikka somesisällön tuottaminen voi tuntua välillä raskaalta, yritysten kannattaa olla siellä missä asiakkaat ovat. Somessa yritykset voivat jakaa omaan brändiin istuvaa viestintää, joka kiinnostaa yrityksen kohderyhmää.
Laadukkaan sisällöntuotannon avulla voidaan vaikuttaa niihin mielikuviin, joita ihmiset luovat yrityksestä. Somesisällöntuotannon tehtävänä on rakentaa luottamusta asiakkaan ja yrityksen välille. Sillä ostopäätös vaatii aina luottamusta. Laadukas sisällöntuotanto vahvistaa yrityksen brändiä ja tekee vahvuuksista näkyviä.
Jos taas viestintä somessa EI OLE laadukasta… luottamus ei rakennu ja asiakkaat kääntyvät kilpailijasi puoleen.
Tulokset tehdään sponsoroitujen mainosten avulla
Tiedätkö sen tunteen, kun selaat somealustoja esimerkiksi verkkokaupassa vierailun jälkeen ja alat samantien saada personoituja mainoksia kyseiseltä verkkokaupalta sekä heidän kilpailijoiltaan? Jos olet törmännyt oikein kohdennettuihin sponsoroituihin somemainoksiin, saatat jo ymmärtää mikä niiden hienous on.
Somessa on mahdollista myös ostaa mainostilaa. Tätä kutsutaan sponsoroiduksi somemainonnaksi. Ja sillä tehdään ne tärkeimmät tulokset somemarkkinoinnissa.
Sosiaalisen median mainoksia pystytään kohdentamaan äärimmäisen tehokkaasti. Tekoälyn avulla voit kohdistaa mainoksiasi sellaisille henkilöille, joilla on jo olemassa oleva ostotarve. He ovat esimerkiksi saattaneet tutkia kilpailevan yrityksen tuotetta, käydä sinun verkkosivuillasi tai selanneet sometilejäsi.
Kuluttajat tekevät ostopäätöksen tyypillisesti vasta siinä vaiheessa, kun he ovat harkinneet ostamista useamman kerran. Tämä tarkoittaa sitä, että kun kohdistat mainoksiasi ostoa suunnittelevalle henkilölle useamman kuin yhden kerran, hän todennäköisemmin lopulta ostaa mainostetun tuotteen/palvelun.
Tietysti myös mainoksen kiinnostavuus vaikuttaa; huonosti tuotettu mainos ei tehosta myyntiä vaikka sen näyttäisi kohderyhmälle kolmekymmentä kertaa.
Lue myös: Mikä on landing page ja miten sitä käytetään myynnin tukena?
Parilla kympillä useita tuhansia näyttökertoja
Sponsoroiduilla mainoksilla voit saada pienellä rahalla paljon näkyvyyttä – ja ammattilaisen tekemänä myös ihan puhdasta myyntiä. Esimerkiksi 50 euron budjetilla voi saada jopa 40 000 näyttökertaa mainokselleen. Kun yhdistät sponsoroidut mainoskampanjat aktiiviseen ja erottuvaan orgaaniseen (ei-maksettuun) somesisältöön, saat parhaan mahdollisen lopputuloksen ja kasvatat yrityksen tunnettavuutta sekä myyntiä tehokkaasti.
Olen Silja Suomalainen, sisällöntuottaja ja yrittäjä. Olen auttanut yrityksiä sosiaalisen median markkinoinnissa jo yli viiden vuoden ajan. Vastaan yritystilien ylläpidosta, kuvien, videoiden ja tekstin tuottamisesta sekä sponsoroiduista mainoskampanjoista. Ja nyt mulla on ilo auttaa myös teitä!
Ulkoista sometilien ylläpito ja sponsoroidut mainokset ammattilaiselle alk. 490€ + alv / kk
- Yksilöllisesti räätälöity kokonaisuus
- Ei määräaikaisuutta
- Kiinteä kuukausihinta helpottaa budjetointia
- helppo yhteydenpito ja nopea reagointi
Kysy tarjous, varaa tapaaminen ja selvitä, minkälaisia ideoita minulla olisi teidän somea varten. Tapaaminen (eikä edes tarjous) sido sinua mihinkään. Sinun yrityksesi menestyminen = minun yritykseni menestyminen, tehdään tuloksia yhdessä!
Psst! Otan kerralla rajallisen määrän kuukausiasiakkaita, jotta voin taata asiakkaille parhaan mahdollisen lopputuloksen. Paikkoja vuodelle 2023 on tarjolla vain muutamia, joten toimi nopeasti!
Ulkoista yrityksen sometilit
Pyydä tarjous sosiaalisen median tilien ylläpidosta alla olevalla lomakkeella. Tarjous ei sido sinua mihinkään!
Saat vastauksen tarjouspyyntöön 1-2 arkipäivän kuluessa. Sinuun voidaan olla yhteydessä myös puhelimitse. Tarjouspyyntölomakkeen täyttämällä hyväksyt tietojesi käsittelyn. Tietoja ei käytetä tarjoukseen liittymättömään suoramarkkinointiin.
Valitse astetta ketterämpi kumppani somemarkkinointiin
Urani aikana olen auttanut monia eri alojen yrityksiä löytämään omat vahvuutensa ja erottumistekijänsä sosiaalisessa mediassa. Tuotan korkealaatuista, mielenkiintoista sekä yrityksen brändiin sopivaa somesisältöä itsenäisesti kiinteällä kuukausihinnalla. En koskaan käytä kuvapankkikuvia vaan tuotan kuva- ja videosisällöt asiakasyritykselle itse.
Haluatko kuulla lisää palvelumallista? Tilaa uudistetut palvelupaketit suoraan sähköpostiin!
Tee somesta toimiva markkinointikanava
Olen tuottanut useille eri yrityksille sosiaalisen median sisältöjä viimeisen viiden vuoden aikana. Yrityssisällöt ovat lähtökohtaisesti haastava kenttä; käyttäjät eivät seuraa yritysten sometilejä aktiivisesti, elleivät ne tarjoa käyttäjille lisäarvoa. Kokemukseni kautta osaan tuottaa erottuvia ja mielenkiintoisia sisältöjä yrityksille, niin että myös orgaaniset (eli ei sponsoroidut) sisällöt herättävät reaktioita ja sitouttavat katsojan kuvan tai videon ääreen.
Ota algoritmi haltuun Reels-videoilla
Sosiaalisen median algoritmit määräävät paljon siitä sisällöstä, mitä meille näytetään. Algoritmit ovat tekoälyn luomia ennustuksia siitä, minkälaisesta sisällöstä käyttäjä saattaisi pitää. Jotta algoritmi suosittelee tietyn sometilin sisältöjä käyttäjille, tulee tilin olla toiminnaltaan aktiivinen. Tämä tarkoittaa sitä, että tilin täytyy ottaa osaa trendeihin, kuten Reels-videoihin.
Kasvata nettisivujen kävijämääriä somen avulla
Laskeutumissivuja voidaan käyttää tehokkaana osana somemarkkinointia. Ländärit toimivat loistavasti mm. rekrytoinnin tukena, uusien palveluiden markkinoinnissa tai brändimielikuvien vahvistamisessa. Jos haluat tutustua tarkemmin landing pageihin, käy lukemassa teksti Mikä on landing page ja kuinka sitä käytetään myynnin tukena?
Jos haluat tutustua tarkemmin landing pageihin, käy lukemassa teksti Mikä on landing page ja kuinka sitä käytetään myynnin tukena?
Somesisällöt alk. 490€ / kk
Tuotan sosiaalisen median sisältöjä yrityksille kuukausisoppareilla. Älä säikähdä, tämä ei tarkoita sitä että sopparista ei pääsisi ikinä eroon. Kaikissa sopimuksissa on 30 päivän irtisanomisaika. Kuukausisopimus on kaikista toimivin kokonaisuus, kun somesta halutaan tehokas markkinointikanava. Sopimus räätälöidään aina asiakkaan toiveiden mukaiseksi, mutta usein se sisältää 1-2 somejulkaisua viikossa sekä 1-2 sponsoroitua mainoskampanjaa kuukaudessa. Reels-videot sekä storyt osana sisältöjä!
Kuka kanssasi työskentelee?
Silja Suomalainen, freelancer
Mukava tavata! Olen yksityisyrittäjä, jolla on jo viiden vuoden kokemus digitaalisesta sisällöntuotannosta.
Kenelle somen ulkoistaminen sopii?
- Olet kasvua tai vakautta tavoitteleva yrittäjä
- Arvostat helppoutta ja vaivattomuutta
- Haluat käyttää aikasi muuhun kuin somettamiseen
- Haluat lisää näkyvyyttä yritykselle
- Tahdot rakentaa vakuuttavan brändin
...mutta miksi pitäisi valita avuksi nuori sisällöntuottaja-freelancer eikä iso markkinointitoimisto?
- Intohimoinen työote
- Nopea reagointiaika ideoihin ja ajatuksiin
- Ei isoa hintalappua
- Käytössä oma valokuvausstudio ja ammattilaisen kuvauskalusto
- Resurssit aidosti tutustua asiakkaan liiketoimintaan
- Saat apua tarvittaessa kokonaisvaltaisesti
- Palvelu on ystävällistä ja ihmisläheistä
- Someideat ovat tuoreita ja tykättäviä
- 30 päivän irtisanomisaika
- Asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa!
Sosiaalisen median mahdollisuuksia ei kannata jättää kokeilematta. Ota yhteyttä ja kysy lisää!
Kuinka paljon sisällöntuotanto maksaa?
Sosiaalisen median algoritmit, käyttäjien muuttuneet toimintamallit sekä markkinoinnin kehittyneet ostopolut vaativat reagointia sisällöntuottajilta. Olen luonut vuodelle 2023 uudistuneet palvelupaketit, jotka tarjoavat ratkaisuja muuttuneeseen mediamaisemaan. Palvelupaketit on luotu yritysasiakkaiden sosiaalisen median sekä sisältömarkkinoinnin tarpeita varten.
Esitteestä löydät palvelupaketit sekä niiden hinnastot täysin läpinäkyvästi. Tilaa esite sähköpostiisi alta ja näet, kuinka paljon sisällöntuotanto oikein maksaa! Esitteen tilaaminen on maksutonta eikä sido sinua mihinkään.
Tilaamalla esitteen hyväksyt tietojesi käsittelyn tietosuojan mukaisesti. Hyväksyt myös sen, että sinuun voidaan olla yhteydessä markkinointitarkoituksissa sähköpostisi kautta. Huom! Et siis tilaa uutiskirjettä etkä täytä sähköpostiasi spämmillä esitettä tilaamalla.
On ilo olla avuksi!
Aloita matka erottuvaan somemarkkinointiin ottamalla minuun yhteyttä joko yhteydenottolomakkeella, sähköpostilla tai puhelimitse. Kun tiedän yrityksesi tarpeet sekä tarvoitteet, räätälöin yrityksellesi sopivan ehdotuksen kokonaisuudesta. Kun kokonaisuus tuntuu sopivan myös teille, tämän jälkeen hommat aloitetaan sopimuksen mukaisesti mahdollisimman pian.